ČEKÁ NÁS DRUHÝ ZÁVOD SEZÓNY, MŮŽE SE ALE STÁT, ŽE NEPOLETÍME
"Řešíme totiž před nedělním závodem Air Race v Cannes problémy s motorem. A v extrémním případě dokonce hrozí, že se kvůli komplikacím s dodávkou nových válců klání v okouzlujícím Cannes vůbec nezúčastníme. Před dvěma týdny jsme totiž s týmem zjistili, že je nutné vyměnit všech šest válců u motoru. Jenže ty se musely nejprve vyrobit v Americe, pak poslat do Francie. A teď se stalo to, co jsme očekávali, i když doufali, že to nenastane... Zasekly se na celnici v Paříži a my je potřebujeme co nejrychleji dostat do Cannes. Naháníme celníky, protože potřebujeme ty válce v úterý či ve středu, abychom motor stihli zaběhnout. Musíme s ním nalétat pět až deset hodin ve vzduchu. Máme to napínavé!"
A tak má teď Martinův bratr Josef, jinak týmový koordinátor, pořád telefon u ucha a téměř každou hodinu volá do Paříže, aby zjistil, kdy dodávka z USA projde celnicí. "Prosíme i místní, aby tam volali francouzsky, protože oni komunikaci v angličtině neradi. Chtějí slyšet líbivý mateřský jazyk. Mám pocit, že už se i Pepa francouzsky skoro naučil," říká v nadsázce Martin Šonka. U těch slov se hořce usmívá, jenže sám přiznává, že mu teď v hlavě dokola šrotuje, jestli se výměna stihne, nebo ne. Jde v podstatě už téměř o hodiny,: "Když to přijde až ve středu, je to na hraně. Celý den to budeme měnit, takže nám pak zůstane jediný den, abychom motor zaběhli. A když nebude počasí či se cokoliv pokazí, tak nemůžeme závodit. Pořád ale existuje varianta, že válce nevyměníme a motor budeme muset nechat tak, jak je." To by ale znamenalo vážný handicap. Motor teď nemá stoprocentní výkon, "žere" víc oleje, je slabší. Nedochází ke správnému hoření. "Zkrátka neletí, jak by měl," přizná Šonka. "Do toho nám ještě odešel injektor na motoru, který potřebujeme také opravit."